Home

Grootse inzet kleinste bezoekers

Grootse inzet kleinste bezoekers Biddinghuizen - 17 december 2016.  Tijdens Serious Dorpsfestival kwamen veel kinderen kijken en vooral meedoen voor het goede doel. Vooral op zaterdagochtend waren er diverse activiteiten speciaal voor hen. Maar op de andere momenten liepen zij ook hard om zoveel mogelijk geld in te zamelen.

Waren de kinderen vooral op vrijdagavond fanatiek aan het Spijker Slaan. Op zaterdagmorgen zaten ze geduldig te wachten om geschminkt te worden. De meiden wilden vooral lijken op Elsa uit de film Frozen.

De een na de andere prijs werd gewonnen bij het enveloppenspel bij de informatietafel van Diaconie. Dansdocente van De Meerpaal, Hanneke Potthoff, haalde met de kinderen bijna vijftig euro op met Kerstballet voor Kleuters.

Flip de beer deelgenoot dorpsactie
’s Avonds deden zeven kinderen mee met de jamsessie Biddinghuizen United: Anouk, Rachel, Danielle, Lieke, Mirre, Diaz en Melanie. Zij zongen mee met twee liedjes, waaronder het slotlied met meneer Tietema. Daarna liepen zij nog met de donatiebox rond en telden fanatiek het opgehaalde geld. Bij het optreden kwamen ook veel kinderen kijken.

Daarna renden ze naar de sportzaal om de basketbalteams aan te moedigen die spannende wedstrijden speelden. De hele dag door vroegen de kinderen plaatjes aan en wilden niet naar huis. Nathan had zelfs zijn logé Flip de Beer meegenomen naar Het Koetshuis om deelgenoot te zijn van de dorpsactie.

Laatste centen Milou
Een mooi verhaal is van de zesjarige Milou. Ze heeft van haar moeder geld gehad in haar portemonnee om uit te geven voor het goede doel. Ze ging dansen bij Kerstballet voor Kleuters. Daarna liet zij zich schminken. Vervolgens maakte zij een sneeuwpop van dennenappels bij de creadames. En daarna trok zij een paar enveloppen om te kijken of ze een prijs kon winnen. Toen had zij nog twintig cent over in haar portemonnee.

Ze vroeg wat voor een spelletje ze hiervoor nog kon doen, want ze wilde al het geld aan het goede doel geven. Milou werd meegenomen naar de dj’s en heeft voor twintig cent het plaatje Mama Sé van K3 aangevraagd. Volgens de organisatie zijn dat de momenten waarop je denkt: ‘Hiervoor doen we het.’ 

(Foto's: Pieternella Wessels, Wendy Dijkhuis)
 






<< Terug naar overzicht
Deze website is gerealiseerd en gesponsord door Sybit | Software op Maat

Realisatie: Sybit - Software op Maat